خرید و تامین قطعات الکترونیکی سفارش خارج

خرید و تامین قطعات الکترونیکی سفارش خارج

خرید و تامین قطعات الکترونیکی سفارش خارج :

شروع فرایند یک تولید موفق از گذشته تاکنون به مواردی بسیاری از جمله : دانش ، تجربه ، مهارت ، تیم قوی ، توانمندی ها ، تجهیزات ، مواد و قطعات با کیفیت و… وابسته است .

یکی از مواردی که در تولید بسیار حائز اهمیت است انتخاب قطعات با کیفیت می باشد .

این فاکتورها در کنار هم ، اثری را خلق می کنند که بی شک می تواند طرفداران و مشتریان زیادی به دست آورد و البته قرارگرفتن این فاکتورها کنار هم و استفاده از آنها در جهت رسیدن به رضایت مشتری به سادگی امکان پذیر نمی باشد و نیازمند یک تیم قوی و با تجربه است تا بتوانند این فاکتورها را میسر کنند.

گروه طرحان نوین الکترونیک ، به خوبی توانسته از پس این مورد برآید و با تجربه و دانش فنی و تیم متخصصی که در اختیار دارد در زمینه مهندسی معکوس و علی الخصوص تولید بردهای الکترونیکی ، به موفقیت زیادی دست یابد.

گرچه تمام این فاکتورها بسیار مهم می باشند، اما حتی اگر همه پارامترها موجود و در خدمت تولید باشند تا زمانی که قطعات مناسب و با کیفیت در دسترس نباشد، نمی توان از جنس تولید شده انتظار یک کیفیت مطلوب را داشت. به عنوان یک مثال ساده ، می توان به این موضوع اشاره کرد که در فرایند تولید پنیر با بیشترین مهارت و جدید ترین کیفیت روز، تا زمانی که یک شیر با کیفیت از یک دامداری مناسب انتخاب نشده باشد ، نمی توان از پنیر تولید شده انتظار کیفیت را داشت.

بنابراین آنچه که در مهندسی معکوس برد های الکترونیکی و سپس تولید حائز اهمیت است ، تنها مهارت نیست بلکه در ابتدا شناسایی درست قطعات و سپس انتخاب و تامین قطعات با کیفیت می باشد. چرا که در بازار امروز از یک قطعه ، هزاران نوع آن به چشم می خورد و مطمئنا کیفیت آن ها بسیار با هم متفاوت می باشند.

علاوه بر آن شناسایی و انتخاب درست این قطعات نیز نیازمند مهارت میباشد

مهندسی معکوس برد های الکترونیکی

به زبان ساده در واقع مهندسی معکوس برد های الکترونیکی به این منظور انجام می شوند که قطعات به کار رفته شده در یک برد ، جایگاه آنها و نحوه قرار گیری آنها داخل یک برد و ارتباطات میان آنها مشخص شود. در واقع در این فرایند جواب پایانی یک مسئله در اختیار است و می خواهیم به راه حل به کار رفته شده که منجر به رسیدن به این جواب شده است، دست یابیم که یکی از این راه حل ها در واقع نوع قطعات به کار رفته شده در برد می باشد. پس اولین مرحله و لازمه به نتیجه رسیدن فرایند مهندسی معکوس آنالیز اولیه و شناسایی درست قطعات الکترونیکی می باشد

مراحل خرید قطعات:

شناسایی این قطعات کار آسانی نیست و تنها با تجربه و مهارت امکان پذیر می باشد. یعنی در واقع نخستین مرحله برای تهیه قطعات مورد نیاز ، شناسایی دقیق و درست قطعات می باشد. شاید برای شما این سوال پیش آید که : “چگونه این کار را انجام می دهید؟”

در پاسخ به این سوال باید اینگونه گفت که: در حقیقت هر قطعه دارای یک Part.No مخصوص به خود

می باشد که مشخصه آن قطعه بوده و تمامی جزئیات در رابطه با ماهیت قطعه و چگونگی عملکرد قطعه را به ما بیان می کند . لازم به ذکر است که گاهی اوقات شناسایی قطعه از طریق Part.Noنمی باشد ، در ابتدا باید Marking Code که به نوعی همان نام مستعار قطعه می باشد ، شناسایی شود از طریق Marking Code و Part.No قطعه به درستی شناسایی شود که شناسایی و تشخیص این Part.No کمک زیادی در تهیه قطعات به ما می کند.

پس از شناسایی پارت نامبر نوبت به پیدا کردن یک منبع قابل اعتماد جهت سفارش قطعات و یا خرید آن ها می رسد. بسیار امکان دارد که شناسایی قطعات به درستی انجام شود اما هنگام تهیه آن ها به دلیل نداشتن یک منبع قابل اعتماد، قطعات فیک خریداری شود و در نتیجه باعث ایجاد مشکل در روند تست و راه اندازی بردهای تولید شده شود و یا منجر به تولید یک کالای بی کیفیت شود که باید در این زمینه افراد با تجربه دخالت کنند. درواقع بهتر است کار خرید قطعات به فردی سپرده شود که مهارت بالایی در تشخیص اجناس اورجینال و فیک از یکدیگر را داشته باشد؛ در غیر این صورت با مشکلات احتمالی در فرایند مهندسی معکوس رو به رو خواهیم شد که باعث شکست و ضرر شرکت می شود؛ بنابراین اینکار باید با دقت بالایی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *