ساخت و تولید بردهای الکترونیکی

ساخت و تولید بردهای الکترونیکی

ساخت و تولید بردهای الکترونیکی

تولید یکی از زمینه‌های فعالیتی است که هر کارآفرینی رویای آن را در سر می‌پروراند زیرا هم موجب اشتغال زایی در سطح وسیع شده هم موجب کمک به صنعت کشور و چرخه ی تولید و اقتصاد، خودکفایی و… و از طرفی هم منافع مالی برای کارآفرینان می‌شود.
ورود به عرصه تولید برای کارآفرینانی که توانایی انجام آن را دارند به نوعی وظیفه ی اجتماعی محسوب می‌شود
تولید اغلب در جهت رفع نیازهای جامعه و فراهم آوردن کالا و خدمات مورد نیاز می‌باشد. در واقع خلا و نیاز جامعه نخستین مسئله در شکل گیری ایده جهت تولید یک محصول می‌باشد.
که میزان ارائه محصول و خدمات کالا وابسته به نیاز جامعه می‌باشد (عرضه و تقاضا)
در واقع در تولید یک محصول باید فاکتورهای اولیه ای مورد بررسی قرار بگیرند که عبارتند از : سرمایه اولیه، نیاز جامعه، تیم متخصص در حوزه‌های مختلف، طراحی،…. با در نظر گرفتن و بررسی اولیه این فاکتورها از اشتباهات و خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.
از آنجایی که اغلب تولید در تعداد بالا انجام می‌پذیرد کوچکترین اشتباهی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری اعم از مالی، زمانی، تولید محصول بی کیفیت، ارائه به بازار و عدم رضایت مشتریان، از بین رفتن اعتبار شرکت و… را در بر داشته باشد که گاها ممکن است تا مرز ورشکستگی کامل پیش برود.

تولید در حوزه الکترونیک در مجموعه‌ی ما به سه دسته تقسیم می‌شود:

1- تولید محصول جدید
2- تولید و ساخت بردهایی که داخل مجموعه مهندسی معکوس شده است.
3- تولید محصول مشتری که قبلا نمونه آن ساخته شده و تمامی داکیومنت آن موجود است.

 

تولید محصول جدید

جهت تولید یک محصول جدید در ابتدا باید توسط یک تیم متخصص اقلام و اجناس موجود در بازار مورد بررسی قرار بگیرند، نیاز جامعه و خلا محصول احساس شود سپس طرح و ایده اولیه مطرح و توسط تیمی مجرب بررسی‌های همه جانبه بر روی آن صورت پذیرد، تمامی کمبودها بررسی و مشکلات احتمالی پیش بینی و جهت مقابله با آنها راهکار ارائه شود.

در حوزه تولید لازم است در یک مجموعه تمامی واحدهای مختلف به طور هماهنگ و موازی با یکدیگر فعالیت کنند تا با توجه به زمانبندی یک پروژه محصول نهایی بدون کم و کاستی در زمان مقرر آماده و به بازار ارائه گردد.
به طور مثال برای تولید یک محصول ممکن است بخش‌های مختلف مدیریتی، مهندسی الکترونیک، مخابرات، برنامه نویسی، قدرت، کنترل، مونتاژ، مکانیک، تست و QC، بازارگانی و بازاریابی درگیر باشند که تنها با یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت درست میتواند به خروجی یک محصول بی عیب و نقص بیانجامد.
پس از بررسی‌های اولیه، طرح با جزئیاتی که باید در طراحی رعایت شود در اختیار تیم طراحی قرار گرفته
و مراحل طراحی شماتیک اولیه، PCB ، مونتاژ، تست و… صورت می‌پذیرد.

 

تولید و ساخت بردهایی که داخل مجموعه مهندسی معکوس شده است

یکی از حوزه‌های فعالیت شرکت طراحان نوین مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی می‌باشد.
همانطور که در مقاله ی مربوط به مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی گفته شده به دلایل مختلفی از جمله : نبود تکنولوژی و دانش فنی در زمینه ی طراحی، ساخت و تولید دستگاه‌ها، تجهیزات و بردهای الکترونیکی شرایط تحریم که مانع واردات این اقلام شده
نبود اطلاعات تعمیر و نگهداری
زمانبر بودن خرید و تامین قطعات از خارج کشور
گران بودن قطعات و بردهای اصلی
نبود قطعات و بردهای یدکی
بومی سازی فناوری خارجی و….
به روش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی توجه ویژه ای می‌شود و مشتریان ما به جهت دسترسی به دانش فنی و تکنولوژی ساخت، کاهش هزینه‌های واردات، ساخت بردهای یدکی و خدمات تعمیر و نگهداری ترقیب می‌شوند تا جهت مهندسی معکوس و سپس تولید تعداد بالای تجهیزات، دستگاه‌ها و بردهای الکترونیکی خود اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *